MÄSTERVÄRK (Nr 36)

Jag slinter med orden och skär dig rakt i hjärtat
Det blir ett öppet sår som läcker som ett såll
Spy ut ditt hat över mig precis som uppäten mat
Jag är på krigsstigen och tro då aldrig att jag tiger

Jag kör mitt traditionella försvarstal och höjer sedan näven i självförsvar.
Jag blir en martyr och situationen nu styr
Ilskan inom mig ligger och pyr
Glöden antänder onda tankar och hårda ord
Inuti min hjärna överläggs ett mord
Till slut når glöden dynamitdepån
Jag exploderar ända från hjässan ner till tån

En getingsvärm av svordomar sprutar ur min mun
Mitt ord, ditt mord, det blir din säkra död
Ditt blod på min stolthet som färgas röd
Jag rodnar och skäms. Det är nästan så att jag själv skräms
Ditt ansikte är fastfruset av chock, ett monster har trätt fram
Jag klubbar beslutet att detta är slutet
Det är en svart dag för kärleken
Svart för sorg, för att din sorg är min sorg, för att ingen kan bära den som vi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0