MÄSTERVÄRK (Nr 30)

"ORD OCH MENINGAR"
Jag är fånge i min hjärna och min kärlek är inlåst
Mitt hjärta är överbelastat men mina händer är tomma
Ett liv utan moder = ingen livmoder
Moder Jord dör och vi inte ett finger rör
Kall som snö i ett vinterland är din famn
Oceaner skvalpar men vi finner aldrig hamn
Vi är försvunna i tid och rum utan att ha rört oss en tum

Jag önskar att du kunde läsa mina tankar
Jag är fast här inne, hör hur jag bankar!
Du ligger bredvid mig, så varför känner jag mig så ensam?
Du har det nattliga besöket i drömmarnas land
Dröm min kära, dröm en mardröm
Vakna och håll mig sällskap
Vi borde byta ord ifrån varandras gap

Mina rullgardiner måste snart dras ner
Uttittande ögon orkar snart inte mer
Efter denna mening kommer mina läppar smått att le
:)
Nej vänta, radera det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har en grej på g. Smsa mig när du e online vet jag. :o)

2010-10-04 @ 23:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0