MÄSTERVÄRK (nr 2)

"Försluten tid"

En unken gammal lägenhet

Soffan är antik och ger sig av ett rökmoln när man slår sig ned
Teven är uråldrig och saknar fjärrkontroll

I spegeln på toaletten finns ansikten som aldrig suddats ut
och i badkaret kan man skönja nakna gestalter

Matos är ingrott i kökets väggar
Brödsmulor för små att bry sig om ligger utspridda på bänk och bord

Jag ser hundratals fotspår i dammet på golvet
Jag är nu en del av denna lägenhets historia

Önskar jag kunde se alla minnen som kletat sig fast i tapeterna och
hört alla röster som en gång vibrerat i rummen


Kommentarer
Postat av: Anonym

WOW. enda jag kan säga. helt sjukt bra!!

2011-10-13 @ 15:46:04
Postat av: Cristian

Tack! Riktigt nice att höra :)

2011-11-09 @ 23:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0